خاب المرجا ياصاحبي
خاب اـلرجـا يـاصاحبي لامع الصيت...... الصاحب إللي عند كل حاجة عدمته
جابتني الحاجة وجيتك على البيت...............وأفـشيت لـك سرن بـنفسـي لزمته
أبـيـك تـنـقـذ ظـامـري من التناهيت............الله يـساعدنـي عـلى إللـي كـتمته
ووعـدتـني والظـاهـر إنـك تناسيت.....أهـمـلـت وعـدي يالـصـديـق وهضمته
عاملتني كنـي خطـايه السلاحيت.......مقبـل ترحـب بـه ومـقـفـي شـتـمـتـه

....لكن............
لـكـن قــولـو لـه تـرانـي تـراخـيـت.........وإللـي بـنـيـتـه مـن صـداقـه هـدمته
وإن ضاق صدري لفضل الهجن شديت........حرى نـهـر هموم أللـي ركـبـت وزهـمـتـه
وشديت لـديــار الـجـدود وتـسلـيــت........أمشي نـهـاري وأسـود اللـيـل نمته

وإن شفت مجلس ذل عنه تناحيت..........والـنفس عن باقـي المـذلـه عصمته
الـذل مارضـى لـو أصبحت مامسيت.......والصبر عز وهـيـبـة الصديق ؟؟ صمته
|
يمكنك المشاركة والتعليق في الموضوع بإستخدام حسابك على الفيس بوك
|
|
|
التعديل الأخير تم بواسطة كبرياء الملوك ; 23-02-2011 الساعة 09:40 AM.
سبب آخر: خاب المرجا ياصاحبي
|